неділя, 29 листопада 2015 р.

Від пальчиків до ЕОМ



Турнір

«Від пальчиків до ЕОМ»
З інформатики для учнів 9 класів





Мета:
прищеплювати учням інтерес до інформати­ки;
розвивати логічне мислення, творчість, працьови­тість, упевненість у власних силах; вчити швидко й правильно орієнтуватися в нестандартних ситуаці­ях, допомагати один одному;
виховувати колек­тивізм, формувати стійкий інтерес до предмета.
Хід гри
Сьогодні в нас незвичайний урок — урок-змагання, який покаже, як глибоко ви знаєте інформатику, як умієте орієнтуватися в нестандартних ситуаціях. Наш конкурс допоможе активізувати вашу пам'ять та логічне мислення.
Кожна з команд отримала домашнє завдання: при­думати назву, девіз команди та створити власну емб­лему. Надаємо слово командам.
Змагання буде оцінювати наше шановне журі. (Ого­лошення членів журі.)
Змагання складається із 7 конкурсів для команд, які зможуть підтримати свої команди додатковими ба­лами. Нагадую, що в залі панує абсолютна тиша. Відповіді на питання приймаються лише за піднятої руки. Прохання до вболівальників: не підказувати командам, інакше з них будуть зніматися бали. Ба­жаю успіхів кожній команді!
Конкурс 1. «Показуха»
Представник кожної з команд показує мімікою тер­міни, які використовуються в інформатиці, а коман­да має їх відгадати. Якщо слово відгадане з першого разу, то команда отримує 3 бали, з другого — 2 бали, з третього — 1 бал. Максимально кожна команда мо­же отримати по 9 балів.
1.  Монітор.
2.         Клавіатура.
3.         Інтернет.
4.         Сканер.
5.         Дискета.
6.         Гра.
7.         Комп'ютер.
8.         Системний блок.
Надаємо слово нашому журі..


Конкурс 2. «Заморочки з бочки»
На столі вчителя лежать аркуші із запитаннями. Представники команд підходять і по черзі беруть за­вдання, на які відповідають усією командою. Кожна правильна відповідь на питання - оцінюється трьома балами. Тому кожна команда може отримати за кон­курс максимально 9 балів.
1.  Що таке архівація?
а)   Процес створення архіву на окрему дискету;
б)   процес створення файлів за певною технологією та вміщення в архівний файл;
в)   процес створення копії групи файлів на дискету.
2.  Яка найменша одиниця кодування інформації?
а)   Байт;
б)   кілобайт;
в)   мегабайт;
г)   біт.
3.  Хто із французьких учених створив першу ариф­метичну машину, що виконувала операції дода­вання та віднімання?                                   *
а)   Едмонд Гантер;
б)   Блез Паскаль;
в)   Біл Гейтс;
г)   Джон Фон Нейман.
4.  Яка з програм не є операційною системою?
а)   МS DOS;
б)   Linux;
в)   Ofise;
г)   Windows.
5.  Мінімальний елемент зображення, що формуєть­ся на екрані монітора:
а)   ІІіксель;
б)   біт;
в)   байт;
г)   бітрейт.
6.  Що не належить до прикладних програм загаль­ного призначення?
а)   Комп'ютерні ігри;
б)   графічний редактор;
в)   текстовий редактор;
г)   бази даних.

7.   Першу електронну обчислювальну машину в Ук­раїні було виготовлено:
а)     у 1948 році;
б)     у 1949 році
в)     у 1951 році
г)     у 1950 році.


8.  Перший персональний комп'ютер було створено фірмою:
а)     Аррlе;
б)     ІВМ;
в)     НР;
г)     Місгоsoft.
9.  Для  розробки комп'ютерів першого покоління використовували:
а)     електронні лампи;
б)     електричні реле;
в)     транзистори;
г)      інтегральні мікросхеми.
Конкурс 3. «Доміно»
Перед кожною командою лежить по 28 пронумеро­ваних карточок, що складаються з двох частин. Пер­ша частина містить кінець терміна, а друга — поча­ток якогось іншого. Команди повинні за 5 хвилин зібрати ланцюжок термінів, пов'язаних із поняттям «Інформація та інформатика» й виписати отриману послідовність номерів. Перша картка № 6.

рвал
картт
чина
кило
ритм         м
теле
окол
разм
   1
8
   15  
22

мент
пара
овод
алго
рхия    крис
атор    гига
   2
 9
  16
21

байт
инте
дарттттт
исто
дчик
прот
герц
носи
3
10
17
24

тель
опер
исса
опер
граф
аргу
ация
прие
5
11
18
25

тайп
диск
чник
иера
талл
мант
ридж
мега
6
12
19
26
*
ктор
стан
атор
отла
метр
вели
мникк
теле
7
13
20
27



6-9-15-18-2-20-8-3-1-26-24-5-13-17-22-28-7-10-12-16-19-11-25-27




Поки команди виконують завдання, дамо змогу вболівальникам заробити додаткові бали для своїх команд.
Зараз конкурс «Загадки для вболівальників». За кож­ну правильно відгадану загадку вболівальник може збагатити рахунок команди на 1 бал.
Конкурс 4. «Конкурс капітанів»
Капітани команд мають по черзі називати терміни з інформатики на букву «П», «А», «М» (по 2 слова на кожну букву).
Однокореневі слова не враховуються. Перемагає той капітан, який назвав більше слів. Кожне слово оці­нюється в 1 бал. У кожної команди є можливість от­римати 6 балів.
Конкурс 5. «Поняття і терміни»
Учитель показує надруковане на аркуші слово (ін­форматика). Команди мають "утворити слова, які складаються з літер цього слова. Через 3 хвилини ка­пітани називають по черзі складені слова.
Перемагає та команда, яка складе більше слів, що не повторюються.
Конкурс 6. «Я - тобі, ти - мені...»
Учитель починає фразу, а члени команди закінчують. Кожне правильно відгадане слово оцінюється в 1 бал. Таким чином, кожна команда має шанс мак­симально отримати 5 балів.
1.        Буфер... (обміну).
2.        Квазар... (Мікро).
3.        Материнська... (плата).
5.        Електронна... (пошта).
6.        Компакт... (диск).
7.        База... (даних).
8.        Електронна... (пошта).
9. Мережне... (оточення).
10. Операційна... (система).
11. Жорсткий... (диск).
12. Графічний... (редактор).
13. Панель... (інструментів, задач).
14. Локальний... (диск).



Конкурс 7. «Антианаграма»
Необхідно за поданими словами скласти одне слово. При цьому слід мати на увазі, що шукане слово пов'язане з інформатикою і комп'ютерами й усі бук­ви заданих слів, у тому числі й повторювальні, є в шуканому слові. Кожне правильно складене сло­во коштує 1 бал. Команди можуть одержати за цей конкурс по 6 балів кожна.



1. вата, том
2.        ад, ре, пат
3.        сад, ре
4.        наст, ад, ре
5.        ад, ар, сет
6.        мирта, гол
7.        тіф, лава
8.        фирма, метро
9.        три,табу
10. тіна, вар
11. пи, тест, грек
12. фара, гик
13. ива, кредит
14. детка, си
15. овод, диск
16. домен, тук
17. кожа, род
18. кадка, зал


Відповіді:
1)  автомат
2)         адаптер
3)         адрес
4)         адресант
5)         адресат
6)         алгоритм
7)         алфавіт
8)         арифмометр
9)         атрибут
10) варіант
11) гіпертекст
12) графіка
13) директива
14) дискета
15) дисковод
16) документ
17) дорожка
18) закладка




Журі оголошує переможця останнього конкурсу та результати змагання.


'




Немає коментарів:

Дописати коментар