Тема. Знаходження дробу від числа і числа за його
дробом.
Мета: закріпити знання учнів щодо читання, запису звичайних дробів; навчити розв’язувати
нестандартні задачі на знаходження дробу від числа, а також доповнити ці знання
алгоритмом розв’язання задачі на знаходження числа за його дробом.
Розвивати логічне мислення, математичну мову
учнів, увагу, інтерес до математики. Виховувати активність пізнавальної діяльності,
працьовитість.
Тип уроку:
засвоєння знань, умінь, навичок.
Обладнання:
Хід уроку
І. Організація класу.
Оголошення теми і мети
уроку.
ІІ. Перевірка домашнього
завдання.
Письмова частина домашнього завдання перевіряється у формі «назви правильну
відповідь». Учні встають по черзі і називають відповіді до виконаних номерів.
ІІІ. Актуалізація опорних
знань учнів.
1. Прочитайте
дроби, назвіть у кожному з них чисельник і знаменник. Слайд 1
2. Наведіть приклад дробу:
ü
знаменник
якого на 5 більший за чисельник;
ü
чисельник
якого втричі менший від знаменника.
3. Цікава задача. Слайд 2
Артем купив один апельсин і вирішив спочатку з’їсти половину апельсина,
потім половину остачі, після цього знову половину остачі і т. д. Чи міг таким
чином Артем з’їсти цілий апельсин?
Запишіть, яку частину апельсина з’їдав Артем кожного разу.
ІV. Засвоєння знань.
- Запис однієї й тієї ж величини різними дробами. Слайд 2
- Яку частину гривні становить дві монети по 25 к.?
- Яку частину гривні становить 5 монет по 10 к.?
- Яку частину гривні становить 10 монет по 5 к.?
- Яку частину гривні становить 25 монет по 2 к.?
Отож, залежно від монет якими ми користуємося можна записати:
- Задачі на знаходження дробу від числа і числа за його дробом.
Задача 1. Слайд 3
У саду Буратіно росте 25 дерев з них
3/5 становлять яблуні.
Скільки яблуневих дерев росте в саду?
Щоб знайти дріб від числа
потрібно число поділити на знаменник і отриманий результат помножити на
чисельник.
Задача 2. Слайд 4
Буратіно зібрав урожай з 18 дерев, що становило 3/4 усіх дерев його саду.
Скільки всього дерев росте в саду.
Щоб знайти число за його дробом потрібно число поділити на чисельник і отриманий результат помножити на
знаменник.
Порівняємо розв’язування цих задач? Чим вони відрізняються?
V.
Інтерактивна вправа. Робота в групах
Дуже часто нам доводиться робити якісь розрахунки, зокрема під час
купівлі-продажу. Тому здійснимо на уроці уявну екскурсію до магазину. Ми часто
купуємо не весь товар, а лише частину від нього, наприклад, половину, третину,
десяту частину. Тому дуже важливо в магазині вміти швидко та правильно
використовувати свої знання про дроби. Після такої екскурсії ви зможете: набути
певного досвіду вирішення побутових проблем; розвинути й закріпити свої знання
й уміння розв’язувати задачі, у яких головними «дійовими особами» будуть
звичайні дроби.
Уявимо, що наш клас - це магазин.
Зверніть увагу на цінники на певних товарах: книги на полиці, вазон з квітами…
До магазину ви підете групами.
Групи складаються з учнів з
різним рівнем пізнавальних можливостей.
Задача 1. Обчислення
початкової суми грошей.
Для того, щоб купити щось у
«магазині», потрібні… гроші. Їх нам люб’язно запропонували ваші спонсори,
перерахувавши певну суму на вашу кредитну картку.
Кожна група отримує
«кредитну картку від якогось «банку», наприклад, «Мама К», «Тато К».
«Початковий капітал» на картках різний і запропонований у вигляді задачі.
Перше завдання –обчислити суму грошей, з
якою групи підуть до «магазину»
Задача 1. 1 групі
«На вашому рахунку 2/5 від 100 грн.».
Задача 1. 2 групі
«На вашому рахунку 1/2 від 100 грн.».
Задача 1. 3 групі
«На вашому рахунку 3/10 від 100 грн.».
Задача 1. 4 групі
«На вашому рахунку 10/20 від 100 грн.».
Розв’язавши задачі учні
перевіряють правильність відповідей. Слайд 5
Задача 2. Вибір товару.
Задача на знаходження числа за його дробом
Тепер ви можете щось купити. Керівники кожної групи виберіть товар, який ви
хочете
купити.
Учні знімають цінники з
вибраного ними товару і разом з групою складають та розв’язують
запропоновану задачу.
Приклади цінників
Цінник 1
Назва товару:
Комплект книжок.
Вартість товару:
?
Корисна інформація. Перша книжка коштує 12 грн., що
становить 2/5 від вартості всього
комплекту.
Цінник 2
Назва товару:
Ваза з квітами.
Вартість товару:
?
Корисна інформація. Квіти
коштують 12 грн., що становить 3/5 від вартості вази.
- Скільки грошей залишилось у вас на картках після покупки?
- Яка частина грошей була витрачена на покупку?
- Яка частина грошей залишилася?
V. Підсумок уроку.
Запитання до класу
У нашому класі за списком … учнів. Яку
частину класу складає 1 учень? 5 учнів? 9 учнів?
Як знайти дріб від числа?
Як знайти число за його дробом?
V. Домашнє завдання.
П.
22 , № 662, 665, 667, 669.
Немає коментарів:
Дописати коментар