Математична гра
«В країні натуральних
чисел»
Мета :
- Закріпити знання учнів про натуральні числа та вміння виконувати дії над ними.
- Розвивати дослідницькі уміння, логічне мислення, пам’ять, увагу, обчислювальні навички.
- Здійснювати міжпредметну координацію навчального процесу.
- Формувати інформаційну, комунікативну, кооперативну та проблемну компетентності.
- Виховувати інтерес до вивчення математики, культуру математичного мовлення, запису, наполегливість, працелюбність, охайність у записах.
- Створити умови для розвитку особистості з використанням різних форм і методів організації навчальної діяльності, орієнтованої на конкретного учня, створювати ситуації успіху, які б викликали бажання учнів відчути радість перемоги, впевненість у власних знаннях.
Тип
уроку: урок застосування набутих знань, вмінь, навичок.
Обладнання: Мультимедійний
проектор, дошка, дидактичні матеріали.
ХІД УРОКУ
І.
Організаційний момент
Учні
об’єднуються у з групи.
ІІ.
Мотивація уроку
Вчитель:
Добрий день,
шановні діти!
Весь цей час ми не гуляли,
А сумлінно працювали,
Числа натуральні вчили,
Дії з ними повторили.
Вчили те, що треба знати,
Щоб рівняння розв’язати.
Мали вдачі не ледачі,
Щоб розв’язувать задачі.
А сьогодні є нагода
Перевірити знання.
І які ж то результати
Дало наше навчання?
Весь цей час ми не гуляли,
А сумлінно працювали,
Числа натуральні вчили,
Дії з ними повторили.
Вчили те, що треба знати,
Щоб рівняння розв’язати.
Мали вдачі не ледачі,
Щоб розв’язувать задачі.
А сьогодні є нагода
Перевірити знання.
І які ж то результати
Дало наше навчання?
Отже,
сьогодні ми будемо подорожувати до «Країни натуральних чисел».
У
подорож відправляються три екіпажі.
Протягом
нашої подорожі ви будете збирати жетони. Команда, яка назбирає найбільшу
кількість жетонів, і буде переможцем.
_________________________________________________________________
Слайд
1
_________________________________________________________________
Вчитель:
Ще раз повторимо правила роботи в групах.
_________________________________________________________________
Слайд
2
1.Бери
активну участь у спільній роботі,
2.Уважно
слухай співрозмовника.
3.Не
перебивай співрозмовника, поки він не закінчить свою розповідь.
4.Вислови
свою точку зору по даному питанню, будь при цьому ввічливим.
5.Не
глузуй над чужими помилками і недоліками в роботі, тактовно вкажи на них.
6.Подякуй
партнерові за спільну роботу.
_________________________________________________________________
ІІІ.
Подорож у « Країну натуральних чисел»
Вчитель:
А чи готові ви до подорожі дізнаємось, відгадавши загадки.
За
правильну відповідь ви отримаєте по одному жетону. Якщо команда не знає
правильну відповідь, то право відповісти переходить до іншої команди.
1.Чисел
натуральних у світі є багато.
Серед
них найбільше не можемо назвати.
А
найменше знать годиться.
Це, звичайно,
…
( одиниця)
2. На число це,
знайте діти,
Заборонено ділити.
Проте множити – чудово,
Зразу відповідь готова.
Не роби собі проблем,
Обережним будь з … (нулем)
Заборонено ділити.
Проте множити – чудово,
Зразу відповідь готова.
Не роби собі проблем,
Обережним будь з … (нулем)
3. Десять їх. Це
небагато.
Як усіх їх будеш знати,
Зможеш будь – яке число
Легко записати.
Пишуться красиво й стисло.
Що це, діти? Та це ж …( цифри)
Як усіх їх будеш знати,
Зможеш будь – яке число
Легко записати.
Пишуться красиво й стисло.
Що це, діти? Та це ж …( цифри)
4. У навчанні нам
допомагає,
Про числа він розповідає,
Відрізки, формули, кути –
Його нам треба берегти.
Повинен знати кожен учень,
Що це наш друг і помічник … ( підручник)
Про числа він розповідає,
Відрізки, формули, кути –
Його нам треба берегти.
Повинен знати кожен учень,
Що це наш друг і помічник … ( підручник)
Вчитель: Я
бачу, що ви готові до подорожі. Молодці!
_________________________________________________________________
Слайд 3
Активним будь і не
забудь:
Ми відправляємось у путь.
Знання з собою захвати,
В дорозі будь уважним ти!
Ми відправляємось у путь.
Знання з собою захвати,
В дорозі будь уважним ти!
_________________________________________________________________
Вчитель:
Наші екіпажі прибувають на першу станцію «Усний рахунок»
_________________________________________________________________
Слайд
4
1.Обчислити:
І.
74 ∙ 5
= І. 14
∙ 11 =
47
∙ 5
=
73 ∙ 11 =
ІІ.
98 ∙ 5 =
ІІ. 42 ∙11 =
29
∙ 5
=
51 ∙ 11 =
ІІІ.
52 ∙ 5 = ІІІ.
85 ∙ 11 =
67
∙ 5
=
26 ∙ 11 =
2.Обчислити
зручним способом:
І.
25 ∙ 98 ∙ 4 =
ІІ. 2 ∙ 458 ∙ 5 =
ІІІ. 50 ∙ 176 ∙ 2 =
2
∙ 895 ∙ 50
= 4 ∙
46 ∙ 25
=
25 ∙ 39 ∙ 4 =
_________________________________________________________________
Підсумки
ІІ конкурсу.
Вчитель:
Ми продовжуємо нашу подорож. Вітаємо вас на станції «Задачна».
Кожний
екіпаж отримає картку з умовою задачі. Учень від команди має на дошці
розв’язати
задачу. Хто розв’яже перший, отримає 3 жетона, другий – 2, третій – 1.
№1
На
казковій планеті А проживає 845 жителів, на планеті В – на 211 жителів більше,
ніж
на планеті А. Скільки жителів проживає на обох планетах?
Розв’язання
- 845 + 211 = 1056 ( ж ) проживають на планеті В
- 845 + 1056 = 1901 ( ж) проживають на двох планетах
Відповідь:
1901 житель.
№2
У
теплиці було 670 кущів білих троянд, а червоних – на 213 кущів менше, ніж
білих.
Скільки всього кущів троянд було у теплиці?
Розв’язання
- 670 – 213 = 457( кущ) червоних троянд
- 670 + 457 = 1127 ( кущ) троянд всього у теплиці
Відповідь:
1127 кущів.
№3
За
перший день у магазині продали 615 кг яблук, за другий – на 103 кг
більше, ніж за перший. Скільки яблук було продано за два дні?
Розв’язання
- 615 + 103 = 718 ( кг) яблук продали за другий день
- 615 + 718 = 1333 ( кг) яблук продали за 2 дні
Відповідь:
1333 кг яблук.
Підсумок
ІІІ конкурсу.
Вчитель:
Наша подорож продовжується і наші екіпажі прибули на наступну
станцію.
Назву цієї станції ми дізнаємося, розгадавши кросворд.
Д
І Л Е Н Е
К
В А Д Р А Т
К
У Т
О
Д И Н
Д
І Л Ь Н И К
Ч
А С Т К А
- Як називається перший компонент при діленні?
- Чотирикутник, у якого всі сторони рівні, а всі кути прямі.
- Геометрична фігура, утворена двома променями зі спільним початком.
- Найменше натуральне число.
- Другий компонент при діленні?
- Результат від ділення.
_________________________________________________________________
Слайд
5 ( Відео) Фрагмент фільму Л. Нєчаєва «Пригоди Буратіно»
1975р.
(≈ 1.15.45)
_________________________________________________________________
Вчитель:
Вам знайомі герої цієї казки? Чи гарним учнем був Буратіно?
Оскільки наша станція називається «ЕРУДИТ», то і завдання буде цікавим і незвичайним.
Оскільки наша станція називається «ЕРУДИТ», то і завдання буде цікавим і незвичайним.
_________________________________________________________________
Слайд
6
А
РОЗА УПАЛА НА ЛАПУ АЗОРА.
АБИ
РІКА, РАК І РИБА.
_________________________________________________________________
Вчитель:
В чому особливість цих речень? Як вони називаються? А ще які
паліндроми ви знаєте? Наведіть приклади.
(
учні отримують жетони за слова – паліндроми)
А
чи є паліндроми в математиці? Наведіть приклади.
Завдання
групам на картках
Перетворити
натуральне число на число – паліндром.
Картка
1
Картка 2
Картка 3
786
687
796
(
9339)
(
8338)
( 9779)
Підсумок
ІV конкурсу
Вчитель:
А зараз
фізкультхвилинка.
Щось не хочеться сидіти,
Треба трохи відпочити.
Руки вгору, руки вниз,
Руки в боки, руки так,
Руки вгору, як вітряк.
Вище руки підніміть
І спокійно опустіть.
Плесніть, діти, кілька раз.
За роботу. Все гаразд!
Щось не хочеться сидіти,
Треба трохи відпочити.
Руки вгору, руки вниз,
Руки в боки, руки так,
Руки вгору, як вітряк.
Вище руки підніміть
І спокійно опустіть.
Плесніть, діти, кілька раз.
За роботу. Все гаразд!
Вчитель:
Продовжуємо нашу подорож. Дорога до наступної станції непроста і щоб її
подолати, треба задачу розв’язати.
Задача
розв’язується колективно. Кожна команда виконує одну дію. Якщо не зможе, то
право переходить до іншої команди. За правильну відповідь отримує жетон.
_________________________________________________________________
Слайд
7
Задача.
Відстань
мі двома станціями 768 км. З них одночасно вирушають назустріч один одному два
поїзди і зустрічаються через 6 год. Швидкість одного з поїздів 72 км/год.
Знайти швидкість другого поїзда.
_________________________________________________________________
Розв’язання
1)
72 ∙ 6 = 432 ( км) проїхав перший поїзд до зустрічі
2) 768 – 432 = 336 ( км) проїхав другий поїзд до зустрічі
3) 336 : 6 = 56 ( км/год) швидкість другого поїзда
2) 768 – 432 = 336 ( км) проїхав другий поїзд до зустрічі
3) 336 : 6 = 56 ( км/год) швидкість другого поїзда
Відповідь:
56 км/год.
Підсумок
V конкурсу.
Вчитель:
Молодці! Ми вітаємо вас на наступній станції, яка називається
«Невідома». За допомогою загадки ви дізнаєтесь, яке завдання чекає на вас.
Загадкове, нам
знайоме,
В ньому є щось невідоме.
Його треба розв’язати,
Тобто корінь відшукати.
Кожен легко, без вагання
В ньому є щось невідоме.
Його треба розв’язати,
Тобто корінь відшукати.
Кожен легко, без вагання
Відповість, що це
… (рівняння)
№1.
№2
№3
Розв’язати
рівняння: Розв’язати
рівняння: Розв’язати рівняння:
Х
: 27 =
18
Х : 13 =
45
Х : 36 = 19
Х
= 27 ∙
18
х = 45 ∙
13
х = 36 ∙ 19
Х
= 486
х
=
585
х = 684
Підсумок
VІ конкурсу.
Вчитель:
Молодці! Вас вітає станція «Лабіринт». Щоб вийти з нього, треба
виконати завдання.
+
121 → – 46 → • 18
325
↓
+
1621 ← : 36
↓
+
193 → ?
Вчитель:
А зараз вас чекають завдання на ще одній станції, яка називається
«Обчислювальна». У ваших зошитах знайдіть завдання
№8.
Обчисліть значення виразу всією командою.
№
8
Обчисли:
(
696 – 421) ∙ 93 + ( 1279 – 996) = __________
Вчитель:
Ми продовжуємо нашу подорож і наші екіпажі відвідають ще одну
станцію, яка називається «Поетична».
Кожна
група отримала завдання: знайти вірш про математику.
1.Якщо хочеш
досягнути
У житті своїм вершин,
Математику збагнути
Мусиш тонко, до глибин.
Калькулятор і комп’ютер,-
Хто сьогодні їх не зна?
Та за пояс їх запхнути
Може світла голова.
Якщо хочеш бізнесменом
Після школи, друже, стать,
Аксіоми й теореми
Мусиш добре пам’ятать.
Якщо лікарем ти станеш,
То, колего, тут затям
Коли десь помилишся –
Хтось поплатиться життям.
Не кажу про космонавтів,
Вчителів і моряків.
Та коли чогось не знав,
Час це вивчити настав.
Не махай на все рукою,
Не лінуйся, а учись
Бо чого навчишся в школі,
Знадобиться ще колись!
У житті своїм вершин,
Математику збагнути
Мусиш тонко, до глибин.
Калькулятор і комп’ютер,-
Хто сьогодні їх не зна?
Та за пояс їх запхнути
Може світла голова.
Якщо хочеш бізнесменом
Після школи, друже, стать,
Аксіоми й теореми
Мусиш добре пам’ятать.
Якщо лікарем ти станеш,
То, колего, тут затям
Коли десь помилишся –
Хтось поплатиться життям.
Не кажу про космонавтів,
Вчителів і моряків.
Та коли чогось не знав,
Час це вивчити настав.
Не махай на все рукою,
Не лінуйся, а учись
Бо чого навчишся в школі,
Знадобиться ще колись!
2.Вірте, діти і
онуки –
Старшокласник і малюк –
Математика – наука,
Найцікавіша з наук.
На заводі, на будові,
В інституті, на ланах –
Найчудовіша з чудових,
Найпотрібніша вона.
Чи водій, чи вихователь,
Чи бухгалтер, чи моряк –
Без уміння рахувати
На обійдеться ніяк.
Без вимірювань, обчислень
Фахівець не фахівець.
Математика – мов кисень,
А без кисню – хто живе?
Старшокласник і малюк –
Математика – наука,
Найцікавіша з наук.
На заводі, на будові,
В інституті, на ланах –
Найчудовіша з чудових,
Найпотрібніша вона.
Чи водій, чи вихователь,
Чи бухгалтер, чи моряк –
Без уміння рахувати
На обійдеться ніяк.
Без вимірювань, обчислень
Фахівець не фахівець.
Математика – мов кисень,
А без кисню – хто живе?
3.То неправда, що
математика –
Розрахунки лише і числення.
Математика – то теорія,
Практика і граматика мислення.
Шана й дяка тобі, математико!
Ти потужна, цікава і різна;
Для романтика і прагматика,
І красива, й корисна.
Ти сприяєш людиною стати,
Хоч відомо: людина не птах,
А ти їй дозволяєш витати
В різних просторах і світах.
Підсумок VІІ конкурсу.
Розрахунки лише і числення.
Математика – то теорія,
Практика і граматика мислення.
Шана й дяка тобі, математико!
Ти потужна, цікава і різна;
Для романтика і прагматика,
І красива, й корисна.
Ти сприяєш людиною стати,
Хоч відомо: людина не птах,
А ти їй дозволяєш витати
В різних просторах і світах.
Підсумок VІІ конкурсу.
Вчитель:
Підійшов кінець
уроку,
Потрудились всі нівроку.
Все, що треба ми згадали,
І кросворд ми розгадали.
Правила всі повторили,
В лабіринті походили,
В групі дружно працювали,
Всі завдання розв’язали,
Увагу, пам’ять розвивали,
Знання набуті закріпляли.
Потрудились всі нівроку.
Все, що треба ми згадали,
І кросворд ми розгадали.
Правила всі повторили,
В лабіринті походили,
В групі дружно працювали,
Всі завдання розв’язали,
Увагу, пам’ять розвивали,
Знання набуті закріпляли.
- IV. Підсумок усіх конкурсів. Визначення переможців. Вручення медалей.
- V. Домашнє завдання. Розв’язати задачі у розділі « Домашнє завдання»
Слайд
8
Дякую
за урок!
Немає коментарів:
Дописати коментар